Salgsbetingelser

Kjøp på c-design.no er regulert av salgsbetingelsene på denne siden. Kjøpsbetingelsene, sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør til sammen avtalen mellom deg som kunde og c-design.no, C Design.

​Ved å gjennomføre et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser. Det vil da inngås en bindende avtale mellom deg som kunde og C Design. For å kunne handle i vår butikk må du ha fylt 18 år.

1. Partene

Selger

C Design
Nordahl Griegs veg 46
2819 Gjøvik
Epost: connie@c-design.no
Tlf. 922 00 935

Kjøper

Kjøper er som foretar bestillingen.

2. Priser og betaling

Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet, inkludert pakking, frakt, utlevering, pant, poser m.m.

Ved bestilling gjøres betaling via Vipps i nettbutikken. Ved bruk av kort eller Vipps vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Det vil si ved fullføring av checkout. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.

3. Levering

Bestilte varer sendes i posten eller kan ved avtale hentes av kjøper hos C Design.

Alle generelle leveringstider som er oppgitt på c-design.no må anses som veiledende. Når leveringstid er oppgitt i antall dager, menes hverdager, og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Selger forbeholder seg retten til å endre oppgitt generell leveringstid uten nærmere varsel.

Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med bestillingsbekreftelsen. Hvis det under transport har oppstått skade på sendingen, eller det du har mottatt ikke stemmer overens med det du har bestilt, så vær snill å kontakte oss så raskt som mulig.

4. Angrerett og mangel ved varen

C Design forholder seg til de til enhver tid gjeldende regler i Angrerettloven.

Merk at Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:

  1. levering av varer som på grunn av sin art blandes med andre varer etter levering på en slik måte at de ikke kan skilles fra hverandre,
  2. levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato,
  3. tjeneste som er levert fullt ut, dersom avtalen forplikter forbrukeren til å betale, levering har begynt med forbrukerens uttrykkelige forhåndssamtykke, og forbrukeren har erkjent at angreretten vil gå tapt etter at den næringsdrivende har oppfylt alle sine forpliktelser etter avtalen,
  4. levering av varer eller tjenester der prisen er avhengig av svingninger i finansmarkedet som kan skje innen utløpet av angrefristen og som ikke kan kontrolleres av den næringsdrivende,
  5. levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg,
  6. levering av legemidler, jf. legemiddelloven § 2, og medisinsk utstyr, jf. lov om medisinsk utstyr § 3,
  7. levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering,
  8. levering av alkoholholdige drikker til en pris som ble avtalt på avtaletidspunktet, og levering først kan skje etter 30 dager, og der den faktiske verdien avhenger av svingninger i markedet som ikke kontrolleres av den næringsdrivende,
  9. reparasjoner eller tjenester som det haster å få utført der forbrukeren uttrykkelig ber den næringsdrivende om å besøke forbrukeren. Tilleggstjenester eller tilleggsvarer som ytes samtidig, og som ikke dekkes av første punktum, omfattes ikke av unntaket fra angreretten,
  10. levering av forseglede lyd- eller bildeopptak eller forseglet programvare som forbrukeren har brutt forseglingen på,
  11. levering av en avis, et tidsskrift eller et magasin, med unntak av abonnementsavtaler for levering av slike publikasjoner,
  12. varer eller tjenester som er inngått ved offentlig auksjon,
  13. levering av innkvarteringstjenester for andre formål enn boligformål, transport av varer, bilutleietjenester, catering og tjenester knyttet til fritidsaktiviteter når det i avtalen er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester,
  14. levering av digitalt innhold som ikke leveres på et fysisk medium, dersom leveringen er begynt og følgende vilkår er oppfylt:
  15. avtalen forplikter forbrukeren til å betale
  16. forbrukeren har uttrykkelig forhåndssamtykket til at levering begynner før angrefristen utløper
  17. forbrukeren har erkjent at angreretten dermed går tapt, og
  18. den næringsdrivende har gitt bekreftelse etter angrerettloven § 11 eller § 18.

 

Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i original emballasje. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet til deg. Tilbudsvarer og brukte/åpnede varer tas ikke i retur.

Dersom det foreligger en mangel i bestillingen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen (Senest 7 dager etter leveringstidspunkt), gi oss melding om dette.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

5. Personopplysninger

Selger er ansvarlig for innsamlede personopplysninger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre salget etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

6. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

7. Endringer i salgsbetingelser

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i salgsbetingelsene.

Siste oppdatering ble gjort den 17.09.2024.